Viva Veggies

Patrick Rückert, Viva Veggies:

“We moeten zorgen dat specialties bij consument bekender worden”
Tholen – Coeur de Boeufs, cocktailtomaten, San Marzano’s en roze tomaten. Het is maar een deel van de tomaten die bij Tuinderij Koolen geteeld worden. Het assortiment Viva Veggies is daarmee dit jaar behoorlijk uitgebreid. Op een nieuwe website geeft het bedrijf uitleg over de producten.

Huisstijl

Op de 3,5 hectare van Tuinderij Koolen groeien meer dan tien soorten tomaten. Het bedrijf specialiseert onder het merk Viva Veggies in specialties. Om daarover ook duidelijkheid te geven aan de klanten, is er een nieuwe website en een nieuwe huisstijl gelanceerd. “We zoeken online contact met de eindgebruiker, niet alleen met de tussenhandel”, vertelt Patrick Rückert. Op de site staan naast recepten en nieuws ook achtergrondinformatie over de producten. En dat is nodig, want in de kas van Tuinderij Koolen staan bijzondere tomaten. Er groeien onder andere mini-pruimcitroentomaten, coeur de boeufs, verschillende san marzano’s, roze tomaten en zebra pruimtomaten.

Diverse tomatenspecialties, ook verkrijgbaar in kleinverpakking

Uitbreiding
Het brede assortiment is een behoorlijke uitbreiding ten opzichte van vorig jaar, toen in de kassen tros-, pruim- en Milanino snacktomaatjes stonden. De tomaten gaan als mixen de markt op, zowel in kleinverpakking als in dozen. Zo worden er combinaties gemaakt van allerlei kleine soorten. Daarnaast zet het bedrijf bijvoorbeeld ook Inca-mixen in de markt: een mix van Coeur de Boeuf, cocktailtomaten en roze tomaten. Op wens van de klant zijn er ook specifieke mixverpakkingen te maken. “Met een grote diversiteit in producten en verpakkingen willen we de klanten ontzorgen”, verklaart Rückert. Het bedrijf regelt de verkoop zelf. “We zijn niet gebonden aan een afzetorganisatie. Daardoor kunnen we snel schakelen en inspelen op de wensen van de klant.” 

Naast de eigen specialties levert Tuinderij Koolen ook snackpaprika’s en komkommers. Daarnaast telen ze zelf trostomaten, die ook onder Viva Veggie-label geleverd worden. “Specialties zijn een serviceproduct. Met de trostomaten houden we het logistiek ook aantrekkelijk.”

Diverse mixverpakkingen. Linksboven de trostomaten in de nieuwe huisstijl.



Concurrentie
Het areaal specialties is dit jaar flink toegenomen en dat merken ze ook bij Tuinderij Koolen. “In het begin was het lastig omdat ons assortiment uit relatief onbekende producten bestaat”, vertelt Rückert. “Dan is het flink werken voor je positie. We moeten ervoor zorgen dat de producten en het merk bekender worden. Nu merken we dat meer vraag naar onze specialties komt.” Daarbij is klantenbinding ook belangrijk. “We willen dat de klanten vragen naar het Viva Veggie-merk. Je ziet dat horeca- en groentengroothandels kiezen voor ons merk en daar ook trouw aan blijven. Met het brede assortiment, de focus op kwaliteit en de specifieke verpakkingen komen we in het hogere segment. Daarmee kun je wegblijven uit de bulk, waar het alleen om de prijs gaat.”

Voor volgend jaar ziet Rückert een verdere uitbreiding van het assortiment ook nog wel zitten. “We specialiseren op snacktomaten en specialties in allerlei soorten maten en kleuren. Sommige klanten geven aan welk product ze kunnen vermarkten. Zelf kijken we ook waar we enthousiast over zijn.”, vertelt Ruckert. “Als het qua kleur, vorm en smaak onderscheidend is, vinden we het al snel interessant.”

Bekijk de nieuwe website hier.

Voor meer informatie:

Gerard Koolen
Fairly Fresh
Meijelseweg 19
5725 BA Asten-Heusden
Tel: 0493-670675
Mob: +31 (0)6-54335201

gerard@fairlyfresh.nl

Contactpersoon verkoop:
Patrick Rückert

patrick@fairlyfresh.nl
Mob: 06-45664705